Anime recenze

Myself; Yourself - Recenze

5. ledna 2015 v 0:00 | LuiSummer

Název - Myself; Yourself
Žánr - drama, psychologický, romantický
Počet dílů - 13

Anotace - Sana se po několika letech vrací z Tokia, do města, kde dříve žil. Setkává se zde s přáteli z dětství a samozřejmě i s dívkou Nanakou, která do něj už tehdy byla zamilovaná. Na rozloučenou mu složila houslovou skladbu. Avšak nic už není tak, jak bývalo, všichni vyrostli, i on. Důvod jeho návratu není zatím známý a podivné chování Nanaky taky ne.

Strávili spolu dětství plné smíchu, avšak po pár letech se vše změnilo.

Sana bydlel od malička v Tokiu. Měl tam vše co potřeboval včetně svých čtyř kamarádů, s kterými se pravidelně scházeli a hráli jsi. Avšak vše netrvá věčně. Kvůli okolnostem je Sana nucen se odstěhovat a tím pádem také opustit své nejlepší kamarády. Poslední sbohem mu dají na narozeninové oslavě, kde mu jeho dětská láska Nanaka zahraje na housle skladbu, avšak nedokončenou. Slíbí mu ale, že pokud se zase potkají, zahraje mu ji celou.
Stane se tak?

Po pěti letech se Sana vrací zpět do Tokia. Má k tomu své důvody a jeho hrubé černé hodinky jsou součástí právě jeho návratu. Nastupuje na střední školu, kde se setkává se svými starými přáteli, kteří ho uvítají s otevřenou náručí, kromě Nanaky. Ta totiž vyrostla a změnila se jak vzhledově, tak také chováním. Díky tomu Sana svou dětskou lásku nepozná a vyslouží si tak facku. Nanaky se totiž jeho reakce velmi ale velmi dotkne, takže potrvá dost dlouho než si ji získá zpět.

To však ale není jediná zápletka tohoto příběhu. Každý z hlavních hrdinů má smutné tajemství, které se postupem příběhu odhaluje. Je jich opravdu spousta a některá z nich vás i rozpláčou.

Hlavním hrdinou, jak už jsem psala, je šestnáctiletý Sana. Na ruce má hrubé černé hodinky a při pohledu na ně se vždy rozesmutní. Musím přiznat, že jsem to dlouho nechápala. Snažila jsem se odhadnout, co skrývají, ale když se pravda ukázala, překvapilo mě to. Bylo to tak jednoduché a zároveň smutné. Dostalo mě to. Vážně jsem byla naštvaná, že jsem na to nepřišla, jelikož je to v příběhu několikrát naznačováno.

Druhá hlavní postava Nanaka mi ze začátku sympatická vůbec nebyla. Nelíbilo se mi její chovaní a dost mě tam štvala. Jakmile jsem však postupovala v příběhu dál a dál, začínala jsem chápat její chovaní a na konci si dokonce vysloužila můj obdiv. Prožila si toho opravdu spoustu a měla můj velký obdiv za to, že to v sobě dokázala držet, aniž by si toho všimli spolužáci. Zkrátka i když Nanaka vypadá ze začátku pouze jako uražená dívka, která si ani neuvědomuje, co dělá, skutečnost je ale jiná.

Hlavní hrdiny mám sice ráda, ale tentokrát se mými oblíbenci staly vedlejší postavy. Jednalo se o dvojčata Syusuke a jeho sestra Syuri. Neskutečně jsem si je zamilovala. Jejich vztah byl tak naprosto dokonalý stejně jako jejich příběh. Rozhodně už jenom kvůli tomu bych vám doporučila toto anime zhlédnout.

Ale teď vážně. Spousta z vás by mohla říct, že se jedná o naprosto předvídatelné situace či osudy, avšak ve mně to i přesto zanechalo dojem. Líbilo se mi to a dokonce mi párkrát ukápla slza, což je pro mě důkaz toho, že jsem se do toho anime dokázala vžít a to je podle mě velmi důležité. Konec mě svým způsobem překvapil. Mám obrovské nutkaní vám ho prozradit, ale nechci vám to překvapení zkazit. Takže pokud hledáte nějaké smutné anime se špetkou psycho a dramatu, rozhodně doporučuji tohle.
84%

Shakugan no Shana - Recenze

16. prosince 2014 v 0:00 | LuiSummer

Název - Shakugan no Shana
Žánr - fantasy, komedie, romantický
Počet dílů - 24

Anotace - Příběh se odehrává v japonském městě Misaki. Hlavním hrdinou je čerstvý středoškolský student Sakai Yuuji, chlapec, který si myslí, že jeho život je a bude stejný jako životy miliony dalších teenagerů. Ještě ale neví, že se stane součástí dimenze, jež pokrývá náš svět, Guzy. Při zpáteční cestě ze školy se zrovna ne moc příjemně seznámí s příšerami zvanými Rinne a další hlavní postavou Shanou, která ho zachrání. Ta mu vysvětlí krutou současnost ohledně našeho světa a navždy změní život nejen jemu, ale i jeho dalším spolužákům a především sobě.

Myslí že právě začíná jeho středoškolský život avšak zjišťuje že je pouze vlastní kopie.

Vše se točí kolem zanikajícího světa, tedy přesněji o městě Misak,i ve kterém se ztrácí existence lidí. A nahrazují je tzv. Torchy, což jsou kopie lidí. Jejich problém je, že časem zmizí. A jejich příbuzní nebo kamarádi, zkrátka nikdo, si toho nevšimne. Všichni postupně zapomenou na jejich existenci. O tomto světe ale obyčejní lidé neví.
Sakai Yuuji o tomto tajemství samozřejmě také nemá ani tušení. Jednou se to však změní. Když na město zaútočí Rine. Celé město se zastaví a nic kolem Youujiho se nehýbe. Lidé jsou jako sochy. A z nějakého důvodu on je ten, který vše vnímá a dokonce se může hýbat. To mu umožní setkat se tváří v tvář se skupinkou Rinu, kteří mají na svědomí mizení lidí. Živí se totiž lidskou existencí. Jakmile Yuuji zjišťuje, že lidé kolem něho umírají, neví, co má dělat.

V tu chvíli však přichází na pomoc Flame Hazel známá také jako dívka s ohnivými oči a vlasy.Její práce je urovnat svět do rovnováhy pomocí Torch tzv. kopie lidí. Nejen, že zachrání Yuujiho, ale také mu sděluje krutou pravdu o tomto světě. Yuuji je samozřejmě zděšený, jelikož netuší, kolik lidí v jeho okolí jsou pouze kopie a časem beze stopy zmizí. Když se však od dívky dozvídá, že on sám je pouze kopie, upadá do depresí.
Vše ale není tak černé, jak se zdá, jelikož Yujii má štěstí. Je sice stále mrtvý, ale síla jeho existence se každou půlnoc dobývá. Jak je to možné? To mu opět oznamuje Flame Hazel, kterou po déle strávené době Yuuji pojmenuje Shana. A tohle je začátek dobrodružství, které spolu ti dva zažijí. Souboje s nepřáteli zvládají společně levou zadní. Jakmile však přichází na řadu škola, je to dost těžší. Shana, která se ve společnosti nikdy moc nepohybovala, nedokáže pochopit, co k Yuujimu cítí a tím se vše komplikuje ještě více.
Tohle anime už jsem měla v plánu velmi dlouho. Bylo to hlavně díky hlavní hrdince, která byla na seznamu nejlepších Tsundere postav. A jelikož miluji Tsundere postavy, vyhledala jsem si anime a plánovala se na něj v nejbližší době podívat. A po delší době se mi to povedlo. Obě hlavní postavy mi téměř hned padly do oka. Byla jsem moc ráda, že Shana byla na tomto žebříčku oprávněně a splnila má očekávání. Postavy celkově samy o sobě mi byly sympatické až na jeden trn v oku a tou byla Yoshida. Mohla bych ji s klidem přirovnat s Siestě v Zero no Tsukaima. Byla stejně otravná jako ona. Navíc myslím, že je právě její vina, že vztah Shany a Yuujiho se nestihl posunout dál.

Co se týče děje, byla jsem spokojená. Bavil mě a také byl originální. To samé by se dalo říct o kresbě. I když někteří z vás anime kresbu berou jako jednotnou, má několik různých pojetí. A já bych řekla, že právě tato mi vždy bývala nejsympatičtější. Je to kresba asi z roku 2005. Nemám sice nic proti těm novějším, ale tyto starší mi zkrátka sedí mnohem více.
A nakonec? Anime se mi velmi líbilo. Rozhodně bych doporučila pokud je vám toto téma sympatické stejně jako mně. Navíc toto anime má ještě dvě další série, do kterých se rozhodně hodlám pustit, takže myslím, že pokud si zamilujete postavy, budete si další série jen užívat.

78%

Boku Ga Ita - Recenze

26. listopadu 2014 v 0:00 | LuiSummer

Název - Bokura Ga Ita
Žánry - komedie, drama, romantický
Počet dílů - 26

Anotace - Jano je vždy usměvavý a všichni ho mají rádi. Naivní Nanami se ale ošálit nedá a Jana nesnáší, protože na ni nechává veškerou práci a je drzý. Jenomže jak už to tak bývá, mezi láskou a nenávistí je tenká hranice a Nanami se do Jana zamiluje. On nakonec souhlasí, že spolu budou chodit, ale do vztahu si nese i nešťastnou minulost, která oběma přinese ještě spousty utrpení.

Tragedie dokáže poznamenat i lidi, kteří s ní vlastně nemají nic společného.

Nanami jako jedna z mála, díky malému vtípku, neuctivá božského Jana. Kvůli němu totiž byla nucena stát se předsedkyní třídy. Později ale i ona podlehne jeho kouzlu a bez rozmyšlení se mu vyznává. A on samozřejmě její city neopětuje. Zmatená Nanami ho ale nechce jen tak nechat jít a tak za ním chodí jako ocásek a snaží se ho získat. Jak ale později zjišťuje, Jano není obyčejný oblíbený středoškolák, jak čekala. I stále usměvaví lidé můžou mít velmi smutnou minulost. A Nanami je do ni zatažena. I když se všechny podrobnosti Jano snaží skrývat, později vyplouvají napovrch a ničí Nanami. I přes to všechno se ale tito dva dají na školním festivale dohromady. Jsou ale teprve na začátku velké cesty, která bude pro oba více než bolestivá. Jano se stále nedokáže vypořádat se smrtí své bývalé dívky a Nanami tím trpí. Pak nastupuje na scénu jeho kamarád Také a utěšuje zklamanou Nanami. Zůstanou nakonec ti dva spolu nebo jim osud nebude přát?

Upřímně, hlavní hrdinka mi moc sympatická nebyla. Přišla mi občas až příliš ubrečená a umíněná. Dokonce mě to i občas dost štvalo a říkala jsem si: holka sakra vzpamatuj se! A ona zůstala takhle hloupá až do konce. A Jano? Ten taky nebyl nic moc. Jeho chovaní bylo hloupé a občas mi přišlo, že ani neví, co dělá. A přesto to bylo skvělé a všichni k němu vzhlíželi. Jediná postava, která mi byla v tomto anime sympatická, byl pouze Take. Který ale bohužel zůstal sám jako kůl v plotě. I když je pravda, že kdyby získal Nanami, moc by si nepomohl. Svět je nespravedlivý. Dokonce i v anime.
Co se týče kresby, bylo to snad to nejhorší, co jsem kdy viděla. Ze začátku se mi líbila kresba jako taková, protože byla originální a působila velmi sympaticky. Potom mi ale přišlo, že obraz je jako přebarvená manga. Občasné, příliš dlouhé záběry na jednu scénu, se tam vůbec nehodily. Postavám občas mizely oči. Nesedlo mi to.
A co se týče příběhu, dovolila bych si říct, že by to mohlo být docela kvalitní anime, kdyby to zkrátili tak na dvanáct epizod. Takhle to bylo nekonečné. Zbytečné protahovaní situací, které mohly být už dávno vyřešené. Navíc se to neustále opakovala. Že vás to po delším koukaní přestalo bavit. Příběh těch dvou byl ale krásný a dojemný. Jen měl víc chybiček.

40%

Tokyo Ghoul - Recenze

14. října 2014 v 0:00 | LuiSummer

Název - Tokyo Ghoul
Žánr - horor, drama, psychologický
Počet dílů - 12
Anotace - Vášnivý čitateľ Ken Kaneki žije v Tokyu, kde sa medzi ľudmi potulujú aj "ghoulovia", ktorí na prvý pohľad vyzerajú ako ľudia, čo využívajú k získaniu potravy. Kaneki na to doplatí, keď sa zamiluje do dievčaťa, ktoré je ghoul, hoci on jej skutočnú identitu nepozná. Odhalí ju až v momente, keď ho dievča napadne a pokúsi sa ho zjesť, pretože ghoulovia sa živia na ľudoch a potrava, ktorou sa živia ľudia, im príde nechutná. Avšak zhodou okolností sa stane, že to ona v dôsledku nepozornosti neprežije a lekári sa pokúsia Kanekimu zachrániť život. Aby Kaneki prežil, musia mu voperovať orgány toho dievčaťa. Operácia Kanekiho navždy zmení a vyvolá v ňom nezvyčajné reakcie, ako napríklad nechuť k ľudskému jedlu...

Nejsou to žádní zombie. Jsou něco mnohem horšího.